- Cari nama domain pilihan anda dan klik 'Check Availability'. Jika anda ingin untuk memindahkan nama domain sedia ada anda kepada kami, sila klik 'Transfer'.
- Jika nama domain yang anda pilih tersedia, sila pastikan bahawa anda tandakan kotak semakan untuk nama domain yang tersedia dan klik "Order Now".
- Masukkan ‘nameserver’ anda (ini adalah bagi mereka yang sudah melanggan hosting anda sendiri) Jika anda tidak mempunyai ‘nameserver’, biarkan ianya dalam keadaan ‘default’.
- Klik 'Kemaskini cart'.
- Jika anda seorang pelanggan baru, sila isikan butiran anda. Bagi pelanggan sedia ada, klik tab 'pelanggan sedia ada di "seksyen butiran anda dan sila login.
- Masukkan kod promosi (jika ada).
- Pilih kaedah pembayaran anda.
- Sila masukkan butiran di bawah 'Nota / Maklumat Tambahan' ruang pendaftaran MYNIC;
a) Bagi individu; Nama dan No. IC
b) Bagi syarikat; Nama syarikat, Alamat Syarikat dan No. Pendaftaran Syarikat
- Klik 'Complete order'.
- Invois akan dijana. Maklumat bayaran anda boleh dilihat pada sebelah kanan invois.
Untuk pilihan pembayaran dan bagaimana untuk membuat pembayaran, sila rujuk kepada knowlegdebase kami di http://my.zenpipe.com/knowledgebase/4/BILLING
Notes Anda boleh menyemak status anda dengan log masuk di my.zenpipe.com